تازه ها

1396-06-15 10:21
کد مطلب: 70724
	چاپ و توزیع لوازم التحریر برند خارجی در داخل کشور/نوشت افزار ایرانی در کتاب فروشی ها کم یاب است
کارشناس مسائل فرهنگی گفت: مشکل اصلی تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی در حوزه کتاب و نوشت افزار، چاپ و توزیع برند های غربی در داخل کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما به نقل از کوثرخبر، سعید شمس با بیان اینکه خرید لوازم‌التحریر ایرانی الزام حمایت از تولید داخلی است، اظهار کرد: در آستانه بازگشایی مدارس مسئولان به نحوه توزیع و تولید نوشت افزار و لوازم التحریر برند های خارجی بیشتر اهمیت دهند.

وی ادامه داد: متاسفانه درصد قابل توجهی از وسائل مورد نیاز دانش آموزان در مدارس با برند خارجی در بازار توزیع و به فروش می رسد و نکته قابل توجه این است که این برند های خارجی در داخل ایران تولید می شود!

این کارشناس فرهنگی خاطر نشان کرد: تنوع کالاهای ایرانی نسبت به نوشت افزار های خارجی کم می باشد، از سویی تولید کنندگان برای تقویت برند ایرانی وقت و هزینه کافی را نمی گذارند و در نتیجه جنس های چینی و غربی با توجه به برند های شاخص تولید آنها با قیمت نسبتاً مناسبی در بازار به فروش می رسد.

شمس اضافه کرد: در این بخش نیز رد پای دلالان نیز مشاهده می شود که متاسفانه بیشتر برای سود کلان خود، برند های ایرانی را کم اهمیت و پرهزینه عنوان می کنند و جنس های بنجل خود را شاید با قیمت کم ولی تولید کرده و روانه بازار می کنند.

او با بیان اینکه مسئولان امر فرهنگی در حوزه نوشت افزار و لوازم تحریر شعار زده عمل می کنند، گفت: تولید و توزیع لوازم التحریر های چینی و غربی در داخل کشور باعث شده است سیاست اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال با شکست مواجه شود و تولیدات داخلی با کیفیت مناسب خود همچنان خریدار نداشته باشند.

کارشناس امور فرهنگی افزود: عدم نظارت کافی بر واردات تنها موجب اشباع شدن جنس های چینی و غربی در کشور نیست، بلکه قیمت گذاف کاغذ و دیگر ملزومات یک کتاب در پسا تحریم باعث شده است جنس ایرانی یک و نیم برابر جنس خارجی گران شود، با این وجود و همانطور که انتظار می رود دانش آموزان و والدین محصولات خارجی را پسند خواهند کرد.

شمس در پایان اظهار کرد: نحوه نظارت بر تولید و بازار مهمترین رکن حمایت از تولید داخلی و موثرترین راهکار برای تعادل قیمت کالاهای ایرانی با محصولات خارجی است؛ تنها با فرهنگ سازی نمی توان حمایت از تولید ایرانی را بین مردم تبلیغ و ترویج داد، قیمت مناسب در این اوضاع تاسفبار اقتصادی نخستین گامی است که مسئولان می توانند با نظارت بر بازار داخلی این اصل را احیا کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.